تبلیغات
حسابداری برتر

حسابداری برتر


نویسندگان
نظر سنجی
ازکدام یک از موضوعات وبلاگ رضایت بیشتری دارید؟









لینک دوستان
پیوندهای روزانه
لینک های مفید
به منظور جلوگیری از مشکل مالیاتی ناشی از به روز نبودن دفاتر قانونی لازم است ثبت دفاتر مذکور طبق قوانین مالیاتی بدون تأخیر صورت گیرد .

نکات مهم حسابداری – بخش هفتم : برای کمتر کردن و نامحسوس کردن ضریب خطاها در امور مالی و چرخه حسابداری یک فروشگاه و یا شرکت نسبتاً بزرگ، بهتر است این 7 مورد را انجام دهید:

 

 

1- به منظور اثبات صحت ثبت رویدادها و وقایع مالی ، توصیه می گردد برای صدور اسناد حسابداری ، به مدارک و مستندات کافی به موقع و مربوط اتکا گردد و ضمن درج شرح کافی برای هر سند، ضمائم نیز به مهر (ثبت شد) ممهور گردد و کلیه ضمائم به صورت اصل نگهداری شده و صدور اسناد حسابداری بدون تأخیر انجام گردد.

 

بدین ترتیب از عدم یا تکرار در ثبت وقایع مالی و همچنین پرداخت‌های مجدد اسناد هزینه و احتمال بروز مشکل مالیاتی و برگشت هزینه‌ها جلوگیری می‌گردد.

 

2- جهت اعمال کنترل های داخلی مناسب لازم است ضمن تعیین سقف تنخواه‌گردان‌ها با توجه به سطح مخارج انجام شده از سوی مدیریت نسبت به اخذ تضمین کافی برابر سقف مزبور و اعمال کنترل‌های لازم صورت خالص مخارج انجام شده توسط مسئولین ذیربط تأیید گردد.


3- لازم است وجوه نقد نزد تنخواه‌گردان در پایان هر سال به حساب‌های بانکی شرکت واریز گردد و مقاطع زمانی مختلف موجودی نزد تنخواه‌گردان توسط افرادی مستقل، مورد شمارش قرار گیرد.

 
4- با توجه به نحوه حسابداری (روش تعهدی) لازم است در هنگام پرداخت و ایجاد تعهد و بدون توجه به قرارداد منعقد شده نسبت به ثبت اسناد حسابداری به طور صحیح اقدام گردد.

 
5- به منظور جلوگیری از مشکل مالیاتی ناشی از به روز نبودن دفاتر قانونی لازم است ثبت دفاتر مذکور طبق قوانین مالیاتی بدون تأخیر صورت گیرد .


ضمناً در دفتر روزنامه فقط ثبت سرفصل حساب و رقم مربوطه کافی است و چنانچه شرکت از سیستم مکانیزه استفاده نماید می‌توان ثبت اسناد حسابداری در دفاتر به یک سند در ماه تقلیل یابد که موجب جلوگیری از صرف وقت و هزینه و اشتباهات احتمالی می‌گردد.

 

6- لازم است جهت اثبات هزینه‌های انجام شده مدارک و مستندات مربوط به اسناد حسابداری ضمیمه گردد.

 

 

7- به منظور ایجاد کنترل مؤثر بر چرخه عملیات دریافت و پرداخت وجوه نقد، نحوه چگونگی استخدام کارکنان، تعیین ضوابط مشخص برای پرداخت وام ، مساعده و سایر مزایای کارکنان چگونگی تشخیص و اعمال روش یکنواخت برای تعیین قیمت فروش، اعطای اعتبار و تخفیف مشتریان ،

 

تشخیص و ایجاد تمایز بین هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای، اعمال روش یکنواخت برای نحوه خرید مواد اولیه، مواد کمکی و قطعات و انتخاب فروشندگان لازم است دستورالعمل یا آیین‌نامه‌های مربوط تهیه و پس از تصویب هیأت مدیره به اجرا گذاشته شود تا بدین ترتیب ضمن جلوگیری از اشتباهات و سوء جریانات سهوی یا عمدی احتمالی ثبت و ضبط و نگهداری سوابق وقایع و رویدادهای مالی مبتنی بر اعمال روش‌های مشخص و یکنواخت انجام گیرد و کنترل‌های داخلی قابلیت اتکای لازم را داشته باشد.




طبقه بندی: حسابداری،
[ سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 ] [ 05:14 ب.ظ ] [ احسان فخاریان ]

درباره وبلاگ

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
اوقات شرعی